Genital bölge temizliği hem sağlık hem de kozmetik açılardan son derece önemli bir konu. Bu bölgenin yapısı itibari ile hijyenin iyi bir şekilde sağlanamaması durumunda kaşıntı, yanma, batma, koku gibi istenmeyen sorunları beraberinde getiriyor. Konu hakkındaki güncel bilgileri sizzler için birkaç maddede özetledik:

1. Pamuklu İç Çamaşırları Tercih Edin.

Terlemenin azaltılması için sentetik değil, pamuklu iç çamaşır tercihi önemlidir. Bu şekilde genital bölgeniz nefes alabilmektedir. Ayrıca giydiğiniz pantolonların da sizi sıkmayacak, geniş ve rahat olması genital bölge sağlığınız için daha uygun olacaktır.

2. Genital Bölgenizi Kuru Tutun.

Genital bölgeyi banyo sonrası iyice kurulamanız bazı bakteriyel ve mantar enfeksiyonlarından sizi koruyacaktır. Aynı durum havuz ve deniz sonrası için de geçerlidir. Ayrıca ıslak mayo ile uzun süre dinlenmeniz de enfeksiyon riskinizi arttıracaktır.

3. Banyoda sabun kullanmayın.

Alkali pH’a sahip sabunlar asit pH’daki genital bölgenizin florasını bozarak mantar enfeksiyonları başta olmak üzere bazı mikroorganizmaların kolonizasyonunu arttırır. O yüzden banyo yaparken dış genital alanınızı özel olarak formülize edilmiş yıkama jelleriyle yıkayın, alkali PH’daki sabunları asla ama asla kullanmayın.

4. Vajinal duştan sakının.

Vajina içini su, hele sabunla yıkamak vajina PH’ının yükselmesine ve bu şekilde enfeksiyonlara neden olur. Temizlemek amacıyla vajina içine basınçlı su tutmak, içine parmak sokarak sabun, deterjan veya şampuanla içini yıkamak son derece sakıncalıdır. Çünkü buradaki koruyucu- yararlı bakterilerin sayıca azalması ve vajinal PH’ın yükselmesi fırsatçı enfeksiyonlara zemin hazırlar.

5. Genital bölge jellerinden yararlanın.

Dengeleyi PH’lı, içinde besleyici bazı vitamin ve mineral içeriği yer alan genital bölge temizleyicileri sizin için faydalıdır. Özellikle adet sonrası dönemlerde veya cinsel ilişkilerden önce / sonra temizlik için bu yıkama jellerinden faydalanın. Ancak bu jelleri yalnızca dış genital bölgenizin temizliğinde kullanın, vajina içinde değil.

6. Tuvalet tahareti sonrası kurulanın.

İdrar veya büyük abdest sonrası su ile o bölgenin temizlenmesi önemlidir. Temizlenme her zaman için önden arkaya doğru yapılmalıdır. Ancak bölgenin nemli kalmaması için taharet sonrası yumuşak, kokusuz ve beyaz renkli tuvalet kağıtları ile iyi bir kurulama yapılmalıdır.

7. Tamponunuzu sık olarak değiştirin.

Özellikle adetli dönemde ve yaz aylarında kullandığınız tamponları sık olarak değiştirmelisiniz. Bu şekilde hem enfeksiyon riski azalacak hem de koku oluşması gibi rahatsızlıklarınız oluşmayacaktır. Kullandığınız tamponun irritan maddeler içermemesi ve kokusuz olması önemlidir. Genital alanınız için asla pudra, sprey veya deodorant kullanmayınız.

8. Sağlıklı beslenin.

Vücut direnci düşük olan kadınlarda vajinal enfeksiyonlar sık olarak izlenmektedir. Özellikle meyve, sebze, posalı gıdalar ve proteinden zengin beslenme önemlidir. Süt, yoğurt, kefir barsak ve dolayısıyla vajina flora dengesinde önemli rol oynar. Fazla kalorili ve yağlı beslenme önerilmez. Örneğin şeker hastalarında ve gizli şekeri olanlarda mantar enfeksiyonları daha sık olarak izlenmektedir.

9. Sigara ve alkolden uzak durun.

Sigara vajinal dokudaki oksijen satürasyonunu düşürerek başta ‘bakteriyel vajinoz’ olmak üzere anaerobik enfeksiyonlara zemin hazırlar. Alkol de vücut direncini düşürerek sık vajinitlere sebep olmaktadır. Gece hayatı ve uykusuzluk da benzer nedenlerle sık vajinit sebebidir.

10. Genital bölge jellerinden yararlanın.

Dengeleyi PH’lı, içinde besleyici bazı vitamin ve mineral içeriği yer alan genital bölge temizleyicileri sizin için faydalıdır. Özellikle adet sonrası dönemlerde veya cinsel ilişkilerden önce / sonra temizlik için bu yıkama jellerinden faydalanın. Ancak bu jelleri yalnızca dış genital bölgenizin temizliğinde kullanın, vajina içinde değil.

Genital bölgeniz için özel olarak formülize edilmiş pH dengeleyici Femfresh ürünleri ile sağlıklı bir genital hijyen sağlayabilirsiniz.